divendres, 9 de març del 2012

Tönia Fuster ens porta la LLUM

             

Tonia  Fuster.Il·luminació.
"Des de sempre he sentit passió per la il·luminació i fa uns anys vaig donar el “Sí, quiero” i vaig pensar “Jo vull ser això: il·luminadora”, i des d’ençà s’ha tornat la meva petita gran obsessió.
Durant la meva estància a Barcelona vaig començar a esbossar les primeres idees i a fer petits experiments lumínics. Però realment la meva vena lumínica es va fer oficial a l’ESD, en el segon curs de Disseny de Producte (¡ya acabo! em queden 3 mesos) on vaig dissenyar l’Scott, i a qui, més tard i independentment, li van seguir una sèrie de 8 làmpares englobades en una mateixa col·lecció, conduïda per una línea nòrdica, fetes de fusta i amb una estructura desmontable. Aquestes van rebre el primer premi Art Jove de Balears de Disseny de Producte i han estat mostrades en exposicions col·lectives en llocs com l’Ambigú (Palma), Festival Idea Deià, Galeria Canals i Gil (Binissalem), Sa Possessió, o shoprooms i pop-up stores com Made, Bang Big o New Mayork a La Parada de los Monstruos.
En l’aspecte formal, les làmpares reflecteixen un amor cap al medi natural: tinc arrelada una forta influència orgànica i animalista, de la que crec que mai podré alliberar-me, per haver passat tota la meva infància en una possessió amb camp i natura.
En les noves làmpares també s'hi veu, aquesta influència, però es descobreix, també inconscientment, una aparent contradicció: l’amor per la geometria, que no és més que la visió de la naturalesa pel microscopi. Les noves produccions són distintes a l'anterior col·lecció i utilitzen nous materials, un nou llenguatge i unes coloraines diferents. Tenen una línia més expressiva i plàstica, i en certa manera, cadascuna parla d’una idea o concepte únic.
Al cap hi tinc la idea que qualsevol cosa o forma pot esdevenir un punt de llum, i és això el que fa que la il·luminació sigui tan versàtil i lliure.

Participo al Live on Març! perquè la poesia forma part de la meva vida: sóc filla de mare rapsoda, i néta d'avi periodista i escriptor. Per això el FLoM! esdevé una oportunitat per mostrar aquesta empremta familiar i participar en un esdeveniment original. L’obra que duré al festival està inspirada en un poema important per a mi, i que parla d’un sentiment universal: la nostàlgia vers la infantesa."

»No us perdeu l'obra de na Tonia Fuster al FLoM!: divendres 16, a les 19h, a la inauguració de l'exposició col·lectiva "paraula potinejada" i durant tot el festival.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada